Linkkihirviössä osaston kuvaus.
http://www.puolustusvoimat.fi/portal/pu ... f9f59cc682
Vielä kysymys noista pääsykokeista, perustuivatko testit johtamiseen ja sen testaamiseen vai oliko kyseessä enemmän esim. laskuvarjojääkäriksi pyrkivien kuntotestipläjäystä muistuttava sessio?Itse olin talven saapumiserässä ja meistä osasta oli ilmeisesti alunperin tarkoitus kouluttaa 20 parhaiten aukki 2 jälkeen pidetyissä pääsykokeissa suoritutunutta varusmiestä. Minun kohdallani todellisuus oli kuitenkin se, että kukaan ei saanut tätä koulutusta, sillä Atalanta operaatio ja jonkin tuntemattoman syyn takia suunitelmat muuttuivat. Sotilaspoliisikomppanian kouluttajat ovat kuitenkin olleet ainakin osittain samoja kuin Atosin kouluttajat ja komppaniassa oli myös muutamia soppareita, jotka olivat koulutuksen saaneet. Joten kaikki tietoni ovat hyvin pitkälle kuulopuheita tai pikaisia välähdyksiä atosin henkilökunnan harjoituksista.
En tiedä oliko viesti erityisesti kehenkään kohdistettu mutta vastaan silti. Kyllähän tuon näkee että jonkun sortin erikoisjanarit toiminnassa kun kerran PV:n tavaroista annettu kavereille kerma päältä ja jotain spessumpaa vähän lisäilty settiin. Tästä nopeasti katsottuna ainakin nuo Oakleyn factory pilot glovet ja nuo laserpointerhärpäkelärpäkkeet.Jos joku kuvittelee, että nuo kuvissa olevat kuomat ovat varusmiehiä tai reserviläisiä joudun tuottamaan pettymyksen.

Pistooli 2008:aan (Glock) kuuluu osa järjestelminä myös Kotelojärjestelmä 2008 (Safariland) ja Glockin GTL51 laserosoitin-valo (oliskohan sekin ollut joku 2008 nimikkeellä oleva?). Nää on hankittu yhdessä, mutta eri rahoituksista ja eri määriä. Siksi pistoolit on jaossa useimmissa paikossa, mutta valot ja kotelot vaan harvoissa.Whitehawk kirjoitti:
Mahottomasti tekisi mieli sanoa että nuo holsterit (safariland) ja valaisimet (glockin valmistamat) tuli samassa köntässä, mutta en nyt lähteitä muista tälle.
[/img]