TomppZ kirjoitti:Tänks CV! Kiva saada palautetta, etten ihan hakoteillä ole ton patentin kanssa, tai liivin yleensä.
Hyvä pointti, vähän hakusessa ton minitaskun paikka, pitänee laskea noiden yleistaskujen yläpuolelle alemmas. Syy miksi sen siirsin tukikäden puolelta tuohon, on se, että saisi lippaan nopeammin tosta pikavetotaskusta, toi on kuitenkin
täynnä nuuskaa/pattereita/muuta pikkupaskaa, niin on lippaanvedon tiellä jos jättää tukikädelle, tuossa kohdassakin jäi perälle (M92S) äkkikokeilemalla tilaa, mutta tiellähän se tulisi olemaan, kun tarkemmin miettii.
Ton kyljen aukijättämisen järkeilin itsekin, mutta koska varustukseni on vielä melko puutteellinen (PC ja Pistooli puuttuu), niin noi molemmat yleistaskut roikkuu mukana liivissä.
Kotelon puolelta oon kyllä ajatellu mennä G-Coden Duty Mount RTI:llä, (
http://operator.fi/index.php?target=pro ... ct_id=2964) siis sitten kun se pistooli tulee ajankohtaisemmaksi. En oikeen reisivehkeistä tykkää.
-T
Disclamer: Nää on mun omista kokemuksista revittyjä mielipiteitä. Kenkään on turha tulla urputtamaan "neitsyeiden vinkeistä sotimiseen" tai vastavaa... ko kommentit ei vaan kiinnosta - ne jotka tarvii tietää kyllä mun refet ja ne jotka ei niin niiden ei tarvitsekaan tietää. Kerron omat mielipiteeni kun TomppZ palautetta pyysi...
Asiaan:
No mun mielipide tota liiviä 12,5 kk Afgoissa kantaneena (ja sen jälkeen parempiin siirtyneinä!

) on että jos noi vehkeet on tukikäden puolella tiellä niin 1) vaihdat sen lippaan "pikavetotaskun" paikkaa tai 2) heivaat nyt sen minitaskun nyt vaan hiiteen samoin kun tuon lampun taskun; jos ko. tavarat on mielestäsi "elintärkeitä" taistelukyvylle* niin sitten tonne isoon yleistaskuun. Mukavuus varusteiden paikka on repussa!* Liivissä pääsääntöisesti tulis olla vaan tavaraa jolla a) tehdään reikiä (ampumatarviketta, veitsi) b) paikataan reikiä (ea-tarvikkeet) c) kommunikoidaan paikalle joku joka tekee isompia reikiä mihin omilla vehkeillä pystyään tai kauemmas reikiä mihin omilla vehkeillä pystytään (radio) d) vettä.
Afgoissa mulla oli TT:n QR modular sling joka toimi tosi hyvin, mutta kun olen siirtynyt käyttämään chest rigiä mulla on nykyään TT:n 1-piste CQB-hihna (sama mitä intti jakaa) johon olen ollut muuten tyytyväinen paitsi että ko hihna on huono partioidessa kun se on liian löysä ja ase "pomppii" kävelyn tahdissa (M16A4:lle/M4:lle suunniteltu bungeen kireys ei oikeen riitä RK95:n+ optiikan painolle.). Musta toi kummalla puolella 1-pistehihnaa pitää on mielipide/tottumus kysymys; itse pidän asekäden puolella.
No tuosta koteloproblematiikkasta. Mitä vaan teet niin älä kiinnitä liiviin. Ne nyt harvemmin vaan toimii. Joko erillinen sotavyö tai sitten pistoolivyö johon kotelo kiinni. Se että roikkuko pistooli reidessä vai onko se lonkalla on tehtävästä riippuvaista mielestäni (ja tietysti omasta mieltymyksistä). Jos joutuu paljon kävelee reisikotelo on syvältä sieltä, mutta se on paras vedon kannalta. Lonkkakotelot tuppaa oleen hankalia suojaliivien ja taisteluliivien kanssa, muta onneks niihin saa ns "alentajia" jolla kotelo tipahtaa sen verran alemmas että liivit eivät enää paina koteloa. Itse kannoin eka missiolla P226:sta reidessä koko 12,5kk, mutta sen jälkeen olen kantanu G17:a/P226:sta lonkalla sotavyössä alentajalla niin kotona kun ulkonakin.
- - - - - - - - - -
*1st line = Sotavyö/pistoolivyö,housuntaskut, jne "Se millä selviät" = aina mukana kun et nuku
2nd line = taisteluliivi/chest rig (suojaliivit, kypärä), jne "Se millä taistelet" = mukana taistelutehtävissä
3rd line = Reppu/rinkka, jne "Se millä majotut" = autossa/vaunussa ja mukaan vain jalansiirtymissä/pitkissä jalkapartiossa
Jotkut erikseen jakaa vielä 4th Lineen mm. keikkakassit, teltta tms. "täyspakkaukset" ja siten on tieysti huljuavana linja 2:n ja 3:n väliltä esim. noi taistelureput/mission bagit joilla pärjää esim. 24h, mutta missä ei ole majoitus/vast varusta.