Jos Army-lookkia hajetaan niin mielestäni tuo CQD-slingipalikka pitäis vaihtaa normaaliin osaseen. Tai en muista ainakaan nähneeni moista kuvissa. Tosin mielenkiintoni ei perusjannuihin ole kiinnittynyt joten hyvinkin on voinut mennä ohi, mutta pikasella kuvien kahtelulla ei äsken silmiin moista sattunut. Ja eikös toi kuminauhaki oo ennemmin crane perien kanssa käytössä vai onko noissakin tarvetta.
HY-Man kirjoitti:Ja eikös toi kuminauhaki oo ennemmin crane perien kanssa käytössä vai onko noissakin tarvetta.
Mutta olen kuitenkin hyvin tietonen millanen lukitusmekanismi Crane perässä ja LE-perässä on, ja kuinka kuminauha kiristämässä salpaa preventoi perän tahallista liukumista..
Miks tahot ehkäistä(?) tahallista perän säätämistä vai tajuunko ton vaikeen sanan merkityksen lauseessa väärin? Oon ymmärtäny että crane perien tahaton liukuminen ois vaan NSWC-Cranen valmistamien alkuvaiheen perien ominaisuus ja niihin sitte kuminauhoja on pitänyt viritellä. Eikä niissäkään ongelma ois ollu lukitusmekanismi vaan perän heikko materiaali.
Ittellä ei vaan tullu mieleen että joku iskis kuminauhan perään ihan vaan siksi koska tietää että se hankaloittaa sen säätämistä, pahoitteluni.
HY-Man kirjoitti:Miks tahot ehkäistä(?) tahallista perän säätämistä vai tajuunko ton vaikeen sanan merkityksen lauseessa väärin? Oon ymmärtäny että crane perien tahaton liukuminen ois vaan NSWC-Cranen valmistamien alkuvaiheen perien ominaisuus ja niihin sitte kuminauhoja on pitänyt viritellä. Eikä niissäkään ongelma ois ollu lukitusmekanismi vaan perän heikko materiaali.
Ittellä ei vaan tullu mieleen että joku iskis kuminauhan perään ihan vaan siksi koska tietää että se hankaloittaa sen säätämistä, pahoitteluni.
Jeps kiitos korjauksesta, tahatonhan siellä piti lukea. Kuminauha nyt kuitenkin sattuu olemaan perässä kiinni kiristämässä salpaa.